زمان جاری : سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 7:20 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 4
نویسنده پیام
aliakbar آفلاین


ارسال‌ها : 6
عضویت: 4 /9 /1391


ماشه ماهی پیکاسو (آب شور)


نام خانواده :balistidae
نام عمومی : ماشه ماهی پیكاسو
نام محلی : پیكاسو
اندازه : 30 cm
غذا : گوشت خوار ، سخت پوستان  
پراكنش : آبهای جنوب شرقی آسیا ، خلیج فارس و دریای عمان
وسیله صید : با ترال كف و با ماهیان دیگر بصورت ضمنی صید می گردد .
درجه حرارت : 26-24 c
Ph : ۴ / ۸
شوری : 027/1 – 023/1
ماهی زیبائی است كه چنانچه وحشتزده شود صدای وز وز مشخصی از خود ایجاد می كند . در آبهای ساحلی اطراف و یا داخل جزایر مرجانی و یا در میان جلبكهای دریائی زندگی می كنند .
تحرك كندی داشته و تقریبا" انفرادی زندگی می كنند . در تمام سطوح آكواریوم حركت دارد و نور مصنوعی برای آن كافیست . با توجه به علاقه این گونه به جابجا نمودن شن های كف آكواریوم ، از نظر نگهداری تقریبا" مانند ماهی اسكار آكواریوم آب شیرین ( البته بدون خصوصیات حركتی وحشیانه ) می باشد . چنانچه از این گونه در كنار خروس ماهی استفاده می نمائید همان رژیم غذائی برای ماهی پیكاسو هم مفید خواهد بود كه البته با توجه به داشتن فكهای بسیار قوی با یك ضرب ماهی مولی را به دو نیم تقسیم نموده لذا باید دقت داشته باشید كه هر دو نیمه را مصرف كند و در صورت عدم مصرف برای نگه داشتن كیفیت استاندارد آب باید غذای مصرف نشده را از آكواریوم خارج كرد .
بسیار سریع به صاحبش عادت كرده و غذا را از دست او دریافت می كند حتی میتوان به هنگام غذا دهی آنرا نوازش هم كردكه البته باید مواظب بود لایه لغزنده روی فلسهای ماهی موسوم به موكوزیته از بین نرود . این لایه همان حالت لیزی پوست بدن ماهی ها است كه باعث راحت حركت كردن ماهی در آب می شود . بهتر است برای جابجا كردن آن از تور استفاده نشود زیرا قطعا" در تور گیر خواهد كرد . ( تقریبا" مانند ماهی پنگوسی ) .
نگهداری این گونه برای مبتدیان توصیه نمی شود . زیرا علاوه بر همه موارد گفته شده تغذیه آن هم بسیار مهم بوده و عدم كنترل تغذیه این گونه عمدتا" باعث لاغری مفرط و مرگ آن می شود .

شنبه 04 آذر 1391 - 16:44
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | ماشه ماهی پیکاسو (آب شور) | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS